Wymiana oleju w motocyklu

Dobre smarowanie w okresie docierania jest kluczowe dla długotrwałej i bezawaryjnej pracy silnika motocyklowego. Do pierwszej wymiany oleju dochodzi podczas „przeglądu zerowego”, zaraz przed wydaniem sprzętu kupującemu. Przez kolejne 1000 kilometrów poszczególne współpracujące ze sobą elementy dopasowują się, stąd też istnieje konieczność wymienienia oleju w tym czasie aż dwukrotnie: po przebiegu około 350 kilometrów oraz po 1000 kilometrów. Częstotliwość kolejnych wymian oleju zależna jest od zaleceń zawartych w książeczce serwisowej.

Kiedy skrócić okres wskazany w tabeli serwisowej?

Jeżeli wykorzystujemy motocykl na co dzień np. w ruchu miejskim, olej ulega znacznie szybszemu zanieczyszczeniu. Dostające się do środka paliwo rozrzedza go, co prowadzi do zmiany jego właściwości. W takim wypadku warto pomyśleć o jego wymianie „przed czasem”. Podobnie jest przy eksploatacji jednośladu wyczynowo. Jako że silnik pracuje wtedy na wyższych zakresach obrotowych, w wyższych temperaturach i ze znaczniejszym obciążeniem, olej do motocykla starzeje się ze zdwojoną prędkością, a co za tym idzie – wymaga szybszej wymiany.

Regularne wizyty w warsztacie gwarancją niezawodności!

Jako że wymiana oleju może sprawić pewną trudność, po zakończeniu sezonu warto zahaczyć o warsztat motocyklowy. Jeżeli jednak zamierzamy składować jednoślad pod gołym niebem, plandeką czy w nieogrzewanym garażu, powinniśmy pomyśleć o tym dopiero wiosną. Aby uniknąć dokupywania nowych części do motocykla co rok, należy wylać zużyty olej silnikowy na początku zimy, zastąpić go świeżym, zabezpieczającym przed korozją i wymienić go dopiero na początku kolejnego sezonu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *